1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota i Idemitsu
19 października 2023

Toyota i Idemitsu ogłosiły zawarcie strategicznej umowy o współpracy

Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem

Toyota i Idemitsu zawarły strategiczną umowę dotyczącą masowej produkcji innowacyjnych akumulatorów. Firmy wspólnie opracują baterie ze stałym elektrolitem o wysokiej pojemności i wydajności. Komercjalizacja tego rozwiązania ma nastąpić w latach 2027–2028.

Toyota Motor Corporation i Idemitsu Kosan Co., Ltd. ogłosiły zawarcie strategicznej umowy o współpracy w zakresie rozwoju masowej technologii i produkcji baterii ze stałym elektrolitem. Partnerzy chcą w krótkim czasie poprawić wydajność tej technologii oraz opracować efektywne łańcuchy dostaw, które umożliwią masową produkcję akumulatorów do różnych typów pojazdów elektrycznych.

Nowa karta w historii elektromobilności

Wspólny projekt Toyoty i Idemitsu ma przybliżyć osiągnięcie neutralności węglowej, gdyż tworzone przez nich akumulatory nowej generacji odegrają kluczową rolę w produkcji bezemisyjnych samochodów.

Do produkcji baterii wykorzystane zostaną elektrolity siarczkowe uważane są za przełomowy materiał w kontekście przyszłości aut elektrycznych. Budulec ten charakteryzuje się dużą elastycznością i jest odporny na uszkodzenia powstające w wyniku wielokrotnego ładowania i rozładowywania się akumulatora. Ponadto akumulatory siarczkowe są mniejsze, a zarazem wydajniejsze, co zwiększa liczbę możliwych zastosowań w pojazdach różnego typu – od samochodów sportowych, w których ważna jest jak największa moc, po auta dostawcze i użytkowe, w których liczy się częste i szybkie ładowanie.

Masowa produkcja nowych akumulatorów

Współpraca Toyota i Idemitsu rozłożona została na trzy kluczowe etapy. Pierwszy z nich obejmie rozwój stałych elektrolitów siarczkowych oraz przygotowania do stworzenia instalacji pilotażowej. W fazie drugiej Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów elektrycznych oraz rozpocznie ich wprowadzanie na rynek. Ostatecznym celem jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii.

Koji Sato, Prezes i Dyrektor Generalny Toyota Motor Corporation, tak podsumował cele na najbliższe lata:

„Idemitsu będzie wspierać Toyotę w komercjalizacji półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem pozwoli nam stworzyć naprawdę innowacyjne samochody. Jesteśmy pewni, że ta technologia wkrótce otworzy nowy rozdział w historii mobilności. Naszym celem jest komercjalizacja nowych akumulatorów w latach 2027 – 2028”.

Shunichi Kito, Prezes i Dyrektor Generalny, Idemitsu Kosan Co., Ltd., dodał:

„Ta zmiana w energetyce i mobilności może znacząco przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego na całym świecie i stworzenia społeczeństwa funkcjonującego na zasadach zrównoważonego rozwoju”.

Toyota i Idemitsu są światowymi liderami pod względem liczby zarejestrowanych patentów związanych z bateriami półprzewodnikowymi i stałymi elektrolitami siarczkowymi. Technologia produkcji materiałów Idemitsu i doświadczenie Toyoty w przetwarzaniu i montażu akumulatorów dają firmom zaplecze do masowej produkcji akumulatorów siarczkowych na skalę globalną.