2021-05-04
W 2020 roku hybrydy stanowiły już niemal połowę wszystkich nowych samochodów Toyoty w Polsce. Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć ich dostępność, Toyota obniżyła raty hybryd w Leasingu SMARTPLAN (wybranych modeli i wersji wyposażenia) do poziomu wersji benzynowych. Tak na przykład Toyota C-HR Hybrid jest teraz dostępna w ratach tej samej wysokości co benzynowa Corolla Hatchback.
W 2020 roku Toyota sprzedała w Polsce 30 316 hybryd. Łącznie na polskie drogi wyjechało już ponad 100 000 aut hybrydowych marki.
Popularność zelektryfikowanego napędu hybrydowego rośnie nieprzerwanie od 12 lat, a od kilku lat stanowi on główny nurt motoryzacji, co w głównej mierze jest zasługą Toyoty. Marka wprowadziła modele hybrydowe do wszystkich kluczowych segmentów, a także obniżyła ich ceny do poziomu aut z silnikami Diesla. Sprawiło to, że hybrydy stanowią obecnie niemal połowę jej całkowitej sprzedaży. Potwierdzają to także najnowsze dane z tego roku – od 1 stycznia do 20 kwietnia 2021 roku do klientów trafiło już 12 698 hybryd marki.
Hybrydy Toyoty pokonują kolejną barierę
10 lat temu nie lada sukcesem było obniżenie cen hybryd do poziomu zbliżonego do wersji z silnikami Diesla. Wersje benzynowe przez długi czas były zdecydowanie poza zasięgiem cenowym hybryd. Dziś Toyota łamie kolejną barierę. Dzięki niskiej utracie wartości modeli hybrydowych i wysokiemu popytowi na te auta na rynku samochodów używanych może skalkulować raty wybranych wersji zelektryfikowanych samochodów hybrydowych do poziomu ich odmian benzynowych.
Pokazuje to, jak mocną pozycję hybrydy wypracowały sobie wśród polskich użytkowników. Polski oddział Toyoty chce pójść jeszcze dalej i uczynić technologię hybrydową jeszcze bardziej dostępną.
„Kiedyś wszyscy – nasi klienci, sprzedawcy, a nawet my – podchodziliśmy do hybryd z rezerwą. Takie były trudne początki postrzegania nowej technologii przez pryzmat ówczesnej motoryzacji. Było mnóstwo obaw – jak te auta eksploatować, jak je serwisować, czy będą chętni na te samochody jako używane” – wspominał o początkach sprzedaży hybryd Toyoty w Polsce Maciej Kilim, General Manager Marketingu Produktu Toyoty Motor Poland.
„Dziś hybrydy Toyoty są powszechnie znane jako bardzo niezawodne auta, jest na nie bardzo duży popyt na rynku samochodów używanych, koszty użytkowania i serwisowania są niższe od tych dla samochodów konwencjonalnych, a samo używanie hybrydy okazuje się bezproblemowe, komfortowe i przywiązuje do tej technologii na lata. Dlatego dziś co druga nowa Toyota sprzedawana w Polsce jest hybrydowa, a my wzmacniamy ten trend i wkraczamy ze specjalną ofertą niskich rat dla wybranych modeli z tym napędem” – podsumował Maciej Kilim.