Po uruchomieniu salonu w Bielsku-Białej sieć Toyota Professional liczy już osiem stacji. Pierwsze z nich – stacje Toyota Professional Wesoła w Warszawie, w Zielonej Górze i w Poznaniu – powstały w 2019 roku. Wkrótce dołączyły do nich centra sprzedaży samochodów użytkowych w Gdańsku, Szczecinie i w Warszawie w dzielnicy Bemowo. Do 2025 roku Toyota planuje rozbudować sieć Professional do 16 stacji. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona stacja w Rzeszowie.
Warto zaznaczyć, że wypracowane w salonach sieci Toyota Professional standardy dotyczące sprzedaży pojazdów użytkowych zostały wprowadzone we wszystkich salonach marki.
W Polsce wszystkie trzy użytkowe modele Toyoty mają silną pozycję.
PROACE CITY jest liderem kompaktowych vanów. W 2022 roku jego udział w segmencie wyniósł 21,2%, a w I kwartale 2023 roku – 23,6%.
PROACE w 2022 roku był drugim najchętniej wybieranym vanem średniej wielkości. Jego udział w segmencie sięgał 17%. W pierwszym kwartale obecnego roku model ten odpowiadał za 18,1% rejestracji samochodów tego typu, co zapewniło mu trzecie miejsce w segmencie.
Hilux zajmuje drugie miejsce w swojej klasie. W 2022 roku odpowiadał za 33,7% rejestracji pick-upów, a w I kwartale 2023 roku – za 38,3%.
„W ostatnich czterech latach położyliśmy ogromny nacisk na rozwój naszej oferty samochodów użytkowych oraz na ułatwianie klientom korzystania z naszych usług dzięki nowej sieci Toyota Professional. Począwszy od 2019 roku aż do teraz realizujemy bardzo ambitne cele w rozwoju marki Toyota Professional i teraz modele Toyoty należą w Polsce do najchętniej wybieranych samochodów użytkowych w swoich klasach” – podkreślił Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.
„Samochody z rodziny PROACE przyciągają klientów jakością, szerokim wyborem konfiguracji, dostępnością zaawansowanych technologii oraz unikalną ofertą systemów zabudowy, objętych standardową gwarancją PRO Toyoty na 3 lata lub milion kilometrów. PROACE CITY jest liderem kompaktowych vanów, a PROACE i Hilux należą do czołówki swoich segmentów” – dodał Tomasz Suliga.
Salon Toyoty w Bielsku-Białej dołączył także do programu Pewne Auto, w ramach którego oferowane są sprawdzone używane samochody o znanej historii i zweryfikowanym stanie technicznym.
Program ten jest dostępny w całej sieci dealerskiej Toyoty oraz w pięciu stacjach wyspecjalizowanych w dystrybucji używanych pojazdów. W 2022 roku sprzedano w nich prawie 24 tysiące aut z rynku wtórnego.